Rinta-Joupin Autoliike - Ajankohtaiset - Ajankohtaista - Lehdistötiedote: Kia paljasti EV6-sähköauton kuvat

Lehdistötiedote: Kia paljasti EV6-sähköauton kuvat

Kia on paljastanut ensimmäiset sisä- ja ulkokuvat EV6-täyssähköautosta ennen sen maaliskuussa tapahtuvaa maailman ensiesittelyä. EV6 on Kian ensimmäinen täyssähköauto, joka on rakennettu yhtiön uudelle E-GMP-sähköautoalustalle.

EV6:n suunnittelussa on hyödynnetty Kian uutta ”Opposites United” -muotoilufilosofiaa, joka saa inspiraationsa luonnon ja ihmiskunnan kontrasteista. Muotoilufilosofiassa keskiössä on uusi visuaalinen identiteetti. Sen tarkoituksena on herättää positiivisia tuntemuksia hyödyntämällä terävien ja veistoksellisten muotojen kontrastisia yhdistelmiä.

EV6:n muotoilussa on crossovereiden innoittamaa esteettisyyttä. Samalla se kuvastaa merkin siirtymistä kohti sähköistymistä.

”EV6 on ihmiskeskeisen, edistyksellisen muotoilun ja sähköistetyn voiman taidonnäyte. Uskomme, että EV6 on vastustamaton ja merkityksellinen malli sähköautomarkkinoilla”, sanoo Kian muotoilujohtaja Karim Habib.

Kian Opposites United -muotoilufilosofia esitellään ensimmäisen kerran EV6-mallissa ja se määrittää myös tulevaisuudessa esiteltäviä uusia Kia-malleja.

“Haluamme, että automme tuottavat vaistomaisen ja luonnollisen kokemuksen, joka parantaa asiakkaidemme jokapäiväistä elämää. Tavoitteenamme oli suunnitella brändillemme fyysinen kokemus, ja luoda omaperäisiä, kekseliäitä sekä jännittäviä sähköautoja. Suunnittelijoidemme ideat ja brändin tarkoitus ovat tiiviimpiä kuin koskaan”, Habib sanoo.

EV6 on suunniteltu yhteistyössä Kian kolmen eri muotoilustudion kanssa Koreassa, Saksassa ja Yhdysvalloissa. Auton keulailmettä hallitsee uusi ”Digital Tiger Face”, joka on sähköiseen aikakauteen päivitetty versio Kian ”Tiger Nose” -maskista. Sivuprofiililtaan EV6 on moderni, tyylikäs ja virtaviivainen. Jännitettä muotoiluun tuovat auton terävät linjat ja teknologiset yksityiskohdat.

EV6 on ensimmäinen Kia, joka on suunniteltu pelkästään sähköautoksi. Uusi E-GMP-sähköautoalusta on mahdollistanut sisätilojen paremman hyödyntämisen. EV6 sisustus kuvastaakin innovatiivista tilankäyttöä luoden ainutlaatuisen tila- ja ajokokemuksen.

EV6 esitellään maaliskuussa virtuaalitapahtuman välityksellä. Suomessa mallin ennakkomyynti alkaa toukokuussa.

Lisätietoja:
Lauri Puintila, PR-päällikkö, Kia-maahantuonti, Lauri.Puintila (at) bergeautonordics.com, 040 584 4685

Kia Corporation
Kia Corporation on vuonna 1944 perustettu eteläkorealainen autonvalmistaja ja liikkuvuuden tarjoaja, joka haluaa inspiroida asiakkaitaan liikkumisella.
Kia-autojen vuosittainen tuotanto on yli 3 miljoonaa ajoneuvoa. Kia-autoja valmistetaan kuudessa eri maassa ja myyntiverkosto toimii yli 190 maassa. Kialla on maailmanlaajuisesti noin 52 000 työntekijää.
Kia oli vuonna 2020 Suomen viidenneksi rekisteröidyin automerkki yli seitsemän prosentin markkinaosuudellaan. Kialla on ollut useana vuonna Suomen merkkiuskollisimmat asiakkaat. Kia on Suomessa alppihiihtomaajoukkueen pääyhteistyökumppani.
Kian maahantuontiyhtiö Suomessa on Bergé Auto Nordics Oy.

Matkailuajoneuvojen huolto nyt myös Turussa

Ammattitaitoisen caravan-huoltomme löydät nyt Kempeleen lisäksi myös Turusta! Turun...

BMW JOY ON THE ROAD -kiertue Mikkelissä 10.5.

Tervetuloa koeajamaan sähköistetty BMW-mallisto. Kiertue meillä: Porissa 26.4. klo...

Olemme mukana Lapin Erämessuilla toukokuussa

Lapin Erämessuilla voi tutustua Rinta-Joupin Autoliikkeen monipuoliseen matkailuajoneuvojen valikoimaan....

Olemme mukana Turun Caravan Show 2022 -messuilla 22.-24.4.

Turun Caravan Show 2022 -messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 22.-24.2022....

Sähköautojen hankintatuki jatkuu

Hallitus on myöntänyt lisärahoitusta sähkö- ja kaasuautojen hankintatuelle. Päätöksen...

Kuopion myymälän avajaisia juhlitaan lauantaina 9.4.

Rinta-Joupin Autoliikkeen Kuopion myymälän avajaisia juhlitaan tulevana lauantaina. Avajaistarjouksena...

KIA, BMW ja Mitsubishi myyntinäyttely Savonlinnassa 9.4.

Edellisen kerran tapahtuma toteutettiin joulukuussa 2021. Esittelyssä Kia, BMW...

Rinta-Joupin Autoliikkeen 28. myymälä avasi ovensa Kuopiossa

Rinta-Joupin Autoliike jatkaa kasvuaan. Yrityksen 28. myymälä on avannut...

Rinta-Joupin Autoliike lahjoittaa Punaisen Ristin hätäapukeräykseen – Ukrainan konfliktista kärsivien auttamiseksi